Call and Contact Centre Occupations
Call and contact centre occupations receive and respond to telephone calls from potential clients and existing customers regarding the products and services offered by an organisation.
Mwy am y Gyrfa hon
Cyflog Cyfartalog
£23888
Mae gweithwyr newydd yn dechrau o gwmpas £11397. Mae tâl arferol yn £23888 y flwyddyn. Gall gweithwyr profiadol iawn ennill hyd at £37356.
Swyddi
6229
Mae cyfrif swyddi yn cynnwys personau cyflogedig a hunangyflogedig, ac nid yw'n gwahaniaethu rhwng swyddi llawn amser a rhan-amser.
Tasgau Dyddiol
- Arranges for field staff to visit the caller if further assistance is required.
- Maintains details of calls received, the action taken as a result of a call and updates customer database as required.
- Advises on services available and sells additional products or services.
- Informs existing and potential customers on any immediate action to be taken, and refers the matter to a more senior member of staff if necessary.
- Interviews caller to establish the nature of any complaint or the requirements of the client.
- Answers incoming telephone calls from existing or prospective customers.
Sgiliau y mae Cyflogwyr yn chwilio amdanynt
Sgiliau Meddal
Sgiliau meddal yw sgiliau an-dechnegol sy'n cynnwys sut rydych chi'n rhyngweithio â chydweithwyr, yn datrys problemau, ac yn rheoli eich gwaith
-
Gwrando Gweithredol
-
Dealltwriaeth Ddarllen
-
Monitro
-
Dysgu Gweithredol
-
Meddwl Beirniadol
-
Strategaethau Dysgu
-
Siarad
-
Ysgrifennu
-
Mathemateg
-
Gwyddoniaeth